Sportování smíchem

Napadlo vás někdy  smát se jen tak bez důvodu – brát smích třeba jako aerobní cvičení…

Pokud ne, rozhodně to stojí za to vyzkoušet.

Při smíchu dochází  ke zvýšení srdečního tepu, tím se stimuluje lymfatický systém. Také se snižuje vylučování stresových hormonů (kortizol, adrenalin) a naopak se zvyšuje produkce tzv. „hormonů štěstí“, jakými jsou endorfiny, dopamin a serotonin. Zvyšuje se i tvorba imonoglubulinu A a C, které jsou bílkovinami důležitými pro náš imunitní systém.

Dá se smíchem opravdu zhubnout?

Výzkum publikovaný v mezinárodním časopise o obezitě zjistil, že 15 minut smíchu denně spálí 10 až 40 kalorií v závislosti na tělesné hmotnosti a intenzitě smíchu. To stačí k tomu, abyste za rok zhubli smíchem přibližně 3-4 kg. V tom ale není hlavní přínos smíchu. Ten je především v tom, že v souvislosti s obezitou je důležité trénovat i naši schopnost uvolňovat nahromaděný stres a udržovat emocionální stabilitu. A právě k tomu nám pomáhá intenzivní pohyb bránice při smíchu.

Tréninkem bránice také trénujeme odolnost vůči stresu. Důležitá je však i fáze po smíchu, protože právě po něm obvykle dochází k celkovému zklidnění a uvolnění. Proto se smějte co nejčastěji.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů